Neste mål: UltraBirken

Screen Shot 2013-06-02 at 3.49.31 PM

Jeg har satt meg et noe hårete mål. Jeg skal løpe 57 km terreng. Har aldrig løpt lenger enn 42 km og mitt vanlige underlag er grus (hjemme), WoodWay-mølle (Magnat) og asfalt (løp). Likevel gleder jeg meg. «Ignorance is bliss» mulig, men det som gjør meg mest nervøs er det å løpe meg vill! Utrolig tåpelig bruk av energi egentlig fordi a) sååå sakte løper jeg ikke (jeg kommer alltid se noen foran meg) b) jeg er god på å lese kart c) jeg har gått på ski der før og dermed er det ikke «helt ukjent område» (jeg har forresten samme merkelige nervøsitet når det kommer til surfing. Har jeg aldri surfa en spot før er jeg livredd bunn, gjenstander under vann, getting caught inside og for å ikke tale om alle skumle, skumle varelser som sirkulerer under brettet).

2. treningsdag på rad at det HØLJER ned når jeg er ute... gi meg styrke!

2. treningsdag på rad at det HØLJER ned når jeg er ute… gi meg styrke!

Etter Göteborgsvarvet var jeg så høy (på løping asså), at når Even spurte meg om mål for UltraBirken sa jeg «PALL!» Lord, kan noen cut me a slice of humble pie? Grunnen til mitt noe bastante svar var at jeg noen dager før hadde regnet ut snittet til de to damene som vant ifjor. 06:00 min/km, eeeeeasypeasyjapaneeezy tenkte jeg! Jeg hadde et snitt på 04:40 på Varvet. Så tok jeg meg en tur i skaugen hvor jeg bor. Med klokka. Den viste alt mellom 5 og 7 (!) og jeg konkluderte med at det var noe feil med den og la fra meg klokka midtveis). For å ikke å nevne reality checken jeg fikk når jeg googlet vinnerne. Hellooo, landslagstropp og uendelige seiere.

Altså, med dette i tankene drømmer jeg om pall, sikter på Topp 10 og håper på en fin og smertefri løpsopplevelse i den norske fjellheimen.

Disse skal ta meg fra Sjusjøen til Lillehammer neste lørdag.

Disse skal ta meg fra Sjusjøen til Lillehammer neste lørdag. Innkjøpte 2 uker før løpet. Fyyyyyy….

Legg igjen en kommentar

