Eureka!

Jeg tror jeg har funnet løsningen til min hud! Hælleluuuja! Jeg må nesten si «med forbehold» for jeg har nettopp avsluttet en antibiotikakur mot perioral dermatitt (som jeg trengte ENDA et hudproblem) og antibiotikan skulle visst hjelpe mot de «vanlige» kvisene også. Men, altså, bare en kjapp re-cap: drittlei kviser i 30-års aldern, byttet kosthold, hjalp litt, startet OCM (Oil Cleansing Method), funka ikke helt, slutta, fortsatte med forskjellige såpeslanter jeg hadde liggende, prøvde igjen med OCM men nå med mindre recinolje og litt sjeldnere, ikke helt overbevist  (hvem hadde trodd at olje tørket ut huden (?!) men så, SÅ oppdaget jeg Dr Bronners Magic Soap! Jeg husker ikke helt hvor jeg leste om det, men jeg kjøpte 2 flasker fra iHerb og har brukt det i 4 dager nå.

  • Jeg blir ikke tørr. Jeg vasker altså ansiktet med såpe og blir ikke tørr etterpå. Jeg trenger ikke smøre meg inn. Skjønner ingenting. Før, når jeg vasket huden med olje, føltes det stramt etterpå. Det blir litt sånn a-ha-opplevelse. Det kan jo virke som jeg har fått problemhy/akne/oljehud fordi jeg har behandlet den med nettopp de produktene. De har rett og slett tørket ut huden min, fått den i bananas-forsvar og dermed produsert enda mere kviser og dritt.
  • Jeg vasker håret med såpa. Har nettopp stripet/farget håret. Frisøren poengterte at det var superviktig at jeg kuret håret ihvertfall 2 ggr i uka (og jeg som sliter med å huske 1 ggn i uka). Dama kødda ikke. De første gangene jeg vasket håret var det nesten som håret forvandlet seg til en hjelm med en gang jeg dro vanlig schampoo i håret. Det stivnet og ble hardt. Løsningen med ENDA mer balsam eller kur siden jeg tenkte at det var fargingen som var årsaken, mens det egentlig var schampoon som tørka ut håret!

Det var vel egentlig det. Jeg blir ikke tørr -> huden produserer ikke ekstra sebum osv osv. Veldig logisk egentlig. Hvis du er som meg som har»prøvd alt», prøv Dr. Bronners´s! Jeg bruker Tea Tree versjonen men det kan være du må bruke en annen. Og kjære deg, se bort ifra «halleluja-gud-elsk-din-neste»-stemningen på etikettene om det ikke passer deg. Den såpen her virker asså.

Screen Shot 2013-05-10 at 9.22.46 PM

Tags: , ,

Legg igjen en kommentar

