Oppsummering 18. – 24. mars

Den uka her har heldigvis vært i en lystigere tone og kneet har bare gjort seg til kjenne en gang. Jeg har hatt en fin treningsuke, men nå må løping og utholdenhetstrening få større fokus. Jeg har trent en del styrke i vinter og merker det på løpingen. Selv om jeg ikke akkurat har gått opp masse muskelkilo, føles kroppen litt mer tung og «satt» og jeg må nå anstrenge meg for å få den lette løpskroppen (formen) tilbake igjen. Planen er bl. a. å starte med min gode gamle sykkelpendling på de dagene der det «bare» skal løpes distanse. 18 km 2 ggr/dagen må være bedre enn en halvhjerta etter-jobben-8km tur. Med tanke på at oppkjøringen til Göteborgsvarvet ifjor besto av sykling (til og fra oppussing, puh!) så er jeg ikke sååå bekymret. Greit, skal man bli bra på løping må man løpe, men kneet må hvile. Uansett, kvalitetsøktene intervall, tempo og langkjøring viker ikke for noe.

Mandag (L)
30 min sykkel
Diverse styrke (push-ups, tåhev, mage og hip thrusts)

Tirsdag (H)
Spinning, intervall kl. 06:45 (!) på Magnat
Langrenn spesifikk kl. 17:00 på Magnat. En morsom styrke-økt som fokuserer på langrennsmusklene. Stasjonsbasert.
Yoga kl. 18:00 på Magnat

Magnat Center.

Onsdag (hvile)
Jeg vet ikke om dere la merke til det, men det ble altså 3 økter på tirsdagen. Så på onsdagen løp jeg bare et par mil i rolig tempo…
KØDDER! Total hvile. Passa på å lage paleo-godis istedenfor.

Torsdag (H)
Løpsintervaller på Magnat.
Oppvarmingen ca 10 min.
7 x 1 km konkurransefart (4:17) med 2 min jobbhvile mellom dragene.
Det gikk overraskende bra (yay!) så på drag 6 og 7 økte jeg farten halvveis for å ta den helt ut.

Fredag
Hvile

Lørdag (M)
30 min NTC. Hvis du enda ikke har lastet den denne fabelaktige treningsappen (GJØR DET!) så består den av enkle øvelser, med og uten vekter. Burpees, broad jumps, russian twists, plank walks,  froggers etc etc….

Søndag (L)
2,5 timer på ski hit og dit rundt på Lyseren i fantastisk påskevær. Jeg satt på med Even til sørenden av Lyseren (han skulle isfiske) og så etter et par timer gikk jeg hjemover. En fordel med å bo på landet… krysse myra, skjøyte over tjernet og vips! så er jeg hjemme :)

Screen Shot 2013-03-26 at 7.34.35 AM Screen Shot 2013-03-26 at 7.34.53 AM Screen Shot 2013-03-26 at 7.35.11 AM

Påsken skal forhåpentligvis bestå av flere lange skiturer og solrike dager sittendes på verandaen med Sandmannen. Uuuuuuuhh… spennende!

God påske folkens!

Legg igjen en kommentar

