Oppsummering 11. – 17. mars

Første oppkjøringsuka mot Göteborgsvarvet (halvmaraton), check. Skulle ønske jeg satt igjen med en bedre følelse. Uka har vært preget av melkesyre, tunge bein og et venstre kne som tydligvis ikke fikk The Memo at det er 10 uker igjen til det skal løpes. Fredag morgen var det som verst, da ga det etter i trappa rett før jeg skulle på jobb. Når jeg omsider kom meg i bilen og trykka inn clutchen, smalt det til. Herre.min.skaper. Kvalmevondt langt inn i magen. Kom noen tårer ôg (les; jeg grein som en unge). Så tirsdag skal jeg til legen. På tide å ta tak i noe som har plaget meg i 15 år don´t ya think?

Mandag (L)
30 min sykkel middels tempo

Tirsdag (H)
Langintervaller på mølla, 5 x 1 km (Magnat)
Oppvarming og nedtrapping 10 min
1 – 13 km/h (4:35)
2 – 14 km/h (4:16)
3 – 15 km/h (4:00)
4 – 16/15 km/h (ca 3:50)
5 – 15.5 km (ca 3:50)

60 min Puro Yoga (Magnat)

Onsdag
Hvile (men jeg gjorde 10 min yoga og en omgang med mage-appen mens E trente)

Torsdag (MH)
30 min NTC

Fredag (H)
60 min på sykkelen med litt forskjellige drag blandet inn.

Lørdag (MH)
Ca 50 min løping ute

Søndag (L)
75 min rolig distanse ute i skog og snø.
1 runde med mage-app

Lørdagstrening

Jeg er helt ærlig litt usikker på hvordan jeg skal legge opp treningen de neste ukene. Jeg vil gjerne følge programmet, men vinteren har fortsatt jerngrep rundt Østlandet. Samtidig burde jeg gi kneet litt hvile og kanskje bytte 2 distanse-økter på beina med sykkelen istedenfor. OG så må jeg trene styrke, men kanskje ikke like mye som jeg har gjort i vinter. Skal jo tross alt være lett og fin til løpingen. Langrenn er jo også skånsomt og fin pulssone 2-3 trening.

Gah, decisions decisions….

Legg igjen en kommentar

