Whole30: 1 uke igjen

Woohoo! En uke igjen. Neste lørdag skriver jeg med et glass rødt ved siden av meg. Nå ser jeg at de første setningene der kanskje gir et inntrykk av at det har vært hardt, men helt ærlig… nei. Selvfølgelig har det hatt noe å si at jeg har spist på denne måten siden juni ifjor og har det inne. Grunnen til at jeg valgte en ny omgang med Whole30 var fordi jeg unnet meg en del i jula og ikke var såååå innmari nøye. Deilig å «re-sette» kroppen :)

Kort oppsummering da:

  • Småspising, eller kanskje heller VANEN til å småspise er borte. Den forsvinner automatisk på dette kostholdet.
  • Den største fysiske forskjellen tar ca en uke. Bort med pluffiness (er det et ord?)
  • Ingen «herregud-nå-har-jeg-jobba-lenge-helsicke-er-klokka-så-mye-hva-fanker-ska-vi-spise-til-middag?!»
    Easy peasy japaneesy. Paleo-nødmat er omelett med laks og masse grønnsaker.
  • Jeg har oppdaget hjemmelagd mayo. Nuff said.

Ikke alt har vært en breeze da:

  • Dag 4 holdt jeg på å slenge sykkel-traineren ut og la den ruste. S.Å.S.L.I.T.E.N.
  • Den derre ustoppelige energien har ikke helt meldt sin ankomst. Ihvertfall ikke som jeg husker fra sist gang. Jeg legger litt skyld på årstiden. Det er klart det er lettere å stå opp kl. 5 i mai enn kl. 5 i januar.
  • Jeg har vært litt grinete over ting jeg ikke fått lov til å spise/drikke. F. eks. igår. Herlighet jeg hadde lyst på rødvin… Sa til meg selv at «ja men, Mark Sisson kjører jo en 21-dagers challenge, det KAN jo ikke være så viktig med 30 dager». Fast, den staheten jeg har kommer og redder meg til slutt. Skal jeg lissom IKKE klare en uke til?! Hell no.
  • Idag fant jeg 2 paleo-muffins i fryseren. Jeg spiste de. SWYPO I know.

Når jeg har syntes ekstra synd på meg selv har jeg lest på whole9.com. Merkelig nok hjelper det å vite at det man føler akkurat den dagen er helt normalt. Og makrell. Makrell hjelper. Sjølfanget vintermakrell…. Ok, ikke av meg men Mannen i Huset.

Vintermakrell

Nå skal herrskapet spise sen middag, god kveld!

Legg igjen en kommentar

