Og nå?

Har vært hjemme sjuk idag. Har en kvalme og hodepine som ikke gir seg. Hva er vel bedre enn å utnytte sengeliggende til å se over neste års mål? Både tid- og løpsmessig. Jeg vil absolutt få inn flere løp, gjerne milløp som «kos» mellom maraton og halvmaraton. Kanskje også et motbakke-løp. Har snakket om å delta i Nibbeløpet i 2 år, men har har blitt forhindret av skade og familiære ting. Ikke at Nibbeløpet er  blir kos altså, tross alt halvmaraton OPPOVER… men så liker jeg bakker da :-) Jeg vil ikke på noen som helst måte fremstå som høy i hatten-flåsete-jegerbest-jantelov-type greie, men når jeg studerte resultatlistene fra maraton så slo det meg at, fasikken, det skiller 14 min fra min plassering til topp 20. Topp 20 i et maraton?! Hvem blir ikke gira av det? Jeg rekker opp hånda hvis noen spør om «har du hengt mye på kondis.no om dagen?» Yessireebob! Jeg legger merke til navn som går igjen, og for en gangs skyld så er det faktisk damer i min egen alder (og oppover!) som går igjen i teten. Hvorfor skulle ikke jeg klare det? Starter seff realistisk, med 10-15 min kutt på PB og delta i mange løp, det tror jeg er en god start. Snakket med en journalist på telefon igår (i know, suupastar-kanskje-jeg-kommer-i-lokkalavvisa-ingen-har-hørt-om) og da han spurte om jeg hadde fler løp i år, svarte jeg nei. Jeg hadde jo ikke planlagt det, hvem klarer å løpe etter maraton (reminder fjoråret)? Men om det er et tegn på at jeg a) er i god form eller b) dreit meg ut skikkelig ifjor så føler jeg nå at jeg glætt kunne avvirket et par halvmaraton før sesongen er over. Neppe persingen, men det gjelder å holde hjula igang ikke sant?

Til neste år gjelder ihvertfall Göteborgsvarvet i mai, og Oslo Maraton i september. Akkurat som i år. Jeg har veldig lyst på Nibbeløpet men Nordmarka Skogsmaraton går i omtrent samtidig, vet ikke hvilken jeg skal velge. Så har man man jo Sentrumsløpet i Oslo, men det hadde vært gøy med et par utenlandsløp også. Noen som har tips på løp som er verdt å få med seg grunnet løype, stemning, bucket-list? Har tidligere kikket på Venezia og Guernesy maraton, men New York ligger også veldig høyt på lista. Og løpe alle Norges byers maraton hadde også vært gøy. Godt jeg har et langt liv foran meg (bank i bord) for her skal det løpes ;-)

Mye folk´a gitt

 

Legg igjen en kommentar

