Oppsummering 3. – 9. september

Idag ble det langkjøring, siste lange økta før Oslo Maraton om 2 uker. Jeg har ikke sett på treningsprogrammet for neste uke, men jeg tipper en del nedtrapping (thank God!).

Etter 30 km har jeg lært at:

  • 42 km gjør vondt. Det gjør 30 km også.
  • Jeg h.a.t.e.r asfalt. Asfalt er døden. Jeg håper veien der jeg bor aldri blir asfaltert så lenge vi bor her.
  • Metallica er den beste løpsmusikken.
  • Jeg er forberedt. Med tanke på hvor mange høydemeter (og kryssing av Østlandets skumleste hengebro, der måtte jeg bare gå asså herrejemini som det svaier) så holdt jeg et godt tempo. Nå har ikke Oslo-ruta på nær så mange klatringer som jeg hadde idag, men det er en mulighet for at asfalten vil ta knekken på bein og dermed sinke tempoet.
  • Klokke er et must. Det hadde jeg ikke ifjor. Positiv split, OH YES! Ikke rart jeg møtte veggen etter 23 km.
  • At å løpe langt er 50% form, 50% vilje. Ifjor, når jeg ikke trodde jeg skulle klare det, og ihvertfall ikke til tiden jeg sikta på, når jeg hadde så vondt at jeg grein en smule, kjørte jeg et mantra i hue. Rett før hadde mamma sagt «The only thing that separates TRY from TRIUMPH is UMPH. And you´ve got alot of UMPH» Det var ikke snakk om å bryte, jeg måtte bevise at jeg hadde umph. Men fyttikatta det gjorde vondt!
  • Å gå skikkelig på do er også et must. Sorry. Gross detail.

Halvdød. Katta gir bæng. Mest opptatt av å få mat.

Ok, oppsummering av uka:

Mandag
3 km oppvarming
5 x 200 m intervaller
Styrke, mage.

Tirsdag
Hvile

Onsdag
Hvile

Torsdag
9 km løping med x2 intervaller på samtlige bakker på ruta mi. Dvs, etter ca 5 km Backarna Bruse 1 som tar 35 sek å løpe opp. Etter 100 m Backarna Bruse 2, en kort men bratt j*@#l. Etter nesten en km er det siste Backarna Bruse 3, en lang (ca 130 m) og bratt mastodont som de andre, måtte beseires 2 ggr. Bra tempo, vekslet mellom 4:11-4:30-4:4o. Dog ikke i bakkene da, sjekket ikke tempo da (var litt opptatt med å løpe opp).

Fredag
43 km sykkel på 1.35.
Styrke, mage.

Lørdag
45 min yoga
Styrke, mage

Søndag
Styrke, mage
30,7 km løping på 2:38

 

Nå skal jeg mekke middag. Det blir en variasjon av denne retten, uten bacon (det har jeg ikke). Tilbehør? Ja, det blir vel all verden grønnsaker tenker jeg :)

Tags:

2 responses to “Oppsummering 3. – 9. september”

  1. PaleoSara says :

    å herremin, du driver med maraton! løkke te!

Legg igjen en kommentar

