Mot marathon

Marathon. 42+ km. Nervøs, men forberedt tross alt. Jeg har fulgt et program siden starten av juli, og hælleluja, igår merket jeg progresjonen. Göteborgsvarvet (halvmaraton) klarte jeg på 4:50 i snitt, og hermomdagen var det faktiskt oppvarmingstempoet mitt. Fornøyd? You bet!

Programmet er snott fra funbeat.se med mål om å klare Stkhlm Marathon undr 3,5 h (fra Anders Szalka, svensk løpeguru). Det gjør ikke jeg altså (jeg sikter mer på 3:45-50), men det er tydeligvis ikke en tid folk flest sikter på, så det ble denne.

Denne uken har, ifølge programmet, vært den hardeste. Uflaks for meg har uka vært litt sånn småuggen og ikke helt i form når det har kommet til intervall-øktene.  Jeg krysser fingre, tær og lår for at det ikke er forkjølese som er på gang, for da…. da javlar…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Altså, en plan er aldri fastsatt. Viktig å være litt fleksibel. Typ som her. 6PP er forresten forkortelse for 6 Pack Promise og er en app du bestiller fra iTunes.
Dagens trening ble (noen som kan tyde?!) faktisk ikke noe. Eller, jeg kjørte en AMRAP 20 min men innsatsen vakke noe å skryte på.

Imorgen er höjdardagen. Da skal jeg beite av minst 33 km, den lengste og siste langturen i programmet. Har sett meg ut løypa, som i likhet med Oslo Marathon, følger 2×1 sporet. Det er gjort med vilje for å venne meg til løypa i september. Jeg tar tilfellet i akt og sier at 2 x 1 runde er HEEEELLLT FOOOOORJÆÆÆÆÆÆÆVLIIIIIIIIIGGGG og burde utslettes. Hvorfor kan vi ikke ha en løype? Det går å løpe 2 mil et sted i Oslo for så å løpe tilbake igjen. Men neida, vi skal lissom være kjempeopplagte og drivne i en byggeplass som ligner helvete. Derfor gruer jeg mitt litt. Omgivelsene var altså sååååå uinspirerte at det til tider ligna Mad Max. Løypa i år er annerledes, men fortsatt med en del looper. Nå vet jeg ihvertfall att de kommer..

Tags: , ,

2 responses to “Mot marathon”

Legg igjen en kommentar

