Dag 1-4

Jeg lever!! Neida, kødder… så vanskelig er det ikke. Litt omstendig kanskje, men første uka tenker jeg blir en innkjøringsperiode der nye rutiner må skapes.

Kokosmelk-smoothien jeg har til frokost er veldig god. Fikk lange blikk fra kollegaer som godt syns jeg kunne lage et par porsjoner ekstra. Mettende var den ôg, begynte ikke å romle i magen før halv elleve tia (FYI, jeg er på jobb 07.00).

Ellers går lunsj og middag uten problem. Det blir kjøtt/fisk/fugl og grønnsaker i all slags form, ikke så ulikt tidligere ikke-challenge måltider. Det er noe utfodrende å få nok fett inn i måltidet. Avokado er det eneste jeg har brukt foreløbelig. Må nok google nettet etter tips.

Breaky

Blomkålmos med kjøttkaker og aspargesbønner

Breaky 2. Paleoknekkebrød med røkelaks (FY!) egg og annet digg

Men, snacks/mellommåltider har ikke helt fungert. Ta f.eks onsdag. Dritvarm dag ikke sant (hvertfall hvis du bor i Østlandsområdet).

E: «Jeg skal ut med båten… skarruværreme?»
Jeg ba´: «Seff.»

Pakka et eple, en appelsin og litt mandler og tenkte det skulle holde. Øøøøøøhhh….. nei.
Når vi først kom hjem ved 9-draget var jeg så sulten at jeg inntok «fjerne-rebecca» sinnstemningen. Jeg vet ikke hvordan gutter gjør det, men å gå 9 timer uten et ordentlig måltid funker ikke. Paleo eller ikke. Det resulterte i at jeg kasta i meg maten, og siden dess har magen vært litt vrang (og humøret).
For det gjentok seg igår med planer etter jobb som dro ut på tiden. Appelsin og Farris. Yes, please. Kan jeg få litt mer syre ned i magen min? Takk.

Så ønsket om en roligere mage har ikke akkurat innfridd, men det tar jeg på min kappe.
Mindre frukt som MM, heller protein av noe slag. Typ, en halv kylling eller en pose kjøttboller. I veska. Smått komiskt men må man så må man… ;-)

Ellers er jeg veldig fornøyd over at jeg, selv om jeg blir fjern og bare så VRÅLHUNGRIG som bare jeg kan bli, ikke gir etter men holder planen. Jeg har kun «sprukket» 3 ggr. En liten klunk av Cola Zero før jeg skjønte hva jeg drakk, røkelaks (aha…sukker altså?) og REMAs kokosmelk. Var visst noe E-stoffer i den, men heldigvis sto det en annen variant med «NO ADDITIVES»  og dobbel pris ved siden av. Akkurat det der med E-stoffer syns jeg er litt vanskelig… Som igår, jeg skulle ta en boks med hermetiserte tomater men la den fra meg fordi den innhold E-300. Sjekket på nettet hva E-300 egentlig er, og det viser seg å være askorbinsyre, altså vitamin c. Vet ikke helt hvor nazi man skal være. Må nok søke råd hos det OStoreInternettet igjen…

Her er jeg ved en tidligere anledning… Min første storabborr. Fortjent plassen min i båten nå tenker jeg…

On another note. Vurderer å kjøpe denne «skjønnheten»– eller, eller jo, jeg gjør nok det.. riktig størrelse, riktig type, riktig pris. Men snygg? Æh.. vet ikke.

Anywho… Nå er det helg og jeg starter den med å sykle 45 km hjem til Ytre. Der vankes det bad i tjernet og en iskald…Farris. God helg på dere!

Legg igjen en kommentar

