Uti vår hage… Del 2

Jeg har jo tidligere i år forkultivert diverse blomster og krydderurter i hatt de stående i kjelleren med noe tilgang på sollys. Vel, tross daglig vanning har de små spirene dødd. Og så kommet til igjen. Og så dødd. Og så videre. Jeg har flyttet de hit og dit. Satt dem ut for så å ta dem inn igjen om kvelden (vi har hatt frostnetter GANSKE lenge ( forbanna drittvær)). Idag ga jeg opp. Når jeg kom hjem fra oppussingen idag plantet jeg det som var igjen av rosmarinen (DEN har klart seg ganske bra pussig nok), timian, basilikum og kumin. Oreganoen måtte jeg hive i skråningen. I tillegg sådde jeg dill og gressløk i pall og plukksalat og ruccola i en annen. De har jeg fått til før, sååå de’ e’ lugnt….

20120429-215628.jpg

20120429-215701.jpg

Lavendelbeddet mitt har også fått seg en make-over. Uten lavendel. For den overvintrer visstnok ikke. Leste jeg. I mars. Såååå….. Nå er det hosta og kalifoniavalmue som har tatt plass.

20120429-220116.jpg

En plante jeg faktisk har lyktes holde i liv og som kommer igjen og igjen, er denne raringen:

20120429-220328.jpg

20120429-220432.jpg

20120429-220452.jpg

Streptokokker heter den… Eller, den gjør ikke det, men det ligner. Streptika..streptochi.. Æh, et eller annet.. Fin er den ihvertfall.
Og i live.

Legg igjen en kommentar

